Ofte stilte spørsmål om Vipps




Vipps i appen

Hvordan sette opp min Vipps bedriftskonto på min profil

For at forbruker skal kunne kjøpe dine produkter med Vipps må du sette opp din Vipps bedriftskonto med din profil. Har du ikke Vipps kan du opprette konto på portal.vipps.no/register og lese mer under punktet Søk om å bli kunde av Vipps.


Del 1/2: Fremgangsmåte

Sørg for at det er en person med signaturrett for selskapet som signerer med Bank ID.

Vipps vil deretter behandle søknaden og du vil få tilsendt en e-post når søknaden er godkjent. På e-posten vil du bli tildelt et MSN-nummer (Merchant Serial Number). Dette nummeret brukes for å koble til Vipps til din LocalFood profil. 

Se forøvrig Vipps sine egne vilkår for bruk.


Del 2/2: Når du har mottatt bekreftelse fra Vipps med ditt MSN-nummer


Forbruker vil nå kunne kjøpe varer fra deg og du vil få betalt direkte til din Vipps. Sørg for at du til enhver tid har korrekt pris og antall på dine varer. Du er selv ansvarlig for varene du selger. Les mer om retningslinjer for salg i appen her: Salgsvilkår og betingelser 


Merk følgende!


Søk om å bli kunde av Vipps

Ønsker du å få betalt for dine varer gjennom appen, men har ikke Vipps? Da må du gå til portal.vipps.no/register og søke om å bli bedriftskunde. Under søknadsprosessen må du i tillegg velge: 


Del 1/2: Fremgangsmåte

Sørg for at det er en person med signaturrett for selskapet som signerer med Bank ID.

Vipps vil deretter behandle søknaden og du vil få tilsendt en e-post når søknaden er godkjent. På e-posten vil du bli tildelt et MSN-nummer (Merchant Serial Number). Dette nummeret brukes for å koble til Vipps til din LocalFood profil. 

Se forøvrig Vipps sine egne vilkår for bruk.


Del 2/2: Når du har mottatt bekreftelse fra Vipps med ditt MSN-nummer


Forbruker vil nå kunne kjøpe varer fra deg og du vil få betalt direkte til din Vipps. Sørg for at du til enhver tid har korrekt pris og antall på dine varer. Du er selv ansvarlig for varene du selger. Les mer om retningslinjer for salg i appen her: Salgsvilkår og betingelser 


Merk følgende!


Hvordan refunderer jeg hele eller deler av en orde?


Tips fra Lygre Livsgard! Refusjon kan også brukes til flere ting, f.eks dersom du tar pant på emballasjen produktet leveres i. 

Hvordan kan jeg kansellere en ordre?


Hva vil det si å være en Vipps-partner?

Som Vipps-partner får man mulighet til å bygge betalingsløsningen Vipps inn i eget system. Det har vi nå gjort! Som produsent kan du koble til din egen Vipps-bedriftskonto i appen slik at kunden kan betale for varer direkte til din Vipps. 


Bli kjent med ditt ordresystem i appen

Når du mottar bestillinger må disse behandles. En ordre har tre ulike statuser den må igjennom før du mottar pengene.



OBS! Når du endrer status på en ordre vil kunden få varsel om at bestillingen har en nye status.



Relaterte funksjoner

Varsel om at forbruker vil kjøpe produktet ditt

Dersom du ikke har koblet til din Vipps har forbruker nå mulighet til å sende deg et engangs varsel om at de er interessert i å kjøpe produktet ditt.


Tre typer leveringsalternativer du kan tilby

Når forbruker legger varene dine i handlekurven vil de kunne velge mellom leveringsalternativene du tilbyr.



Her er noen eksempler på hvordan du kan bruke leveringsalternativer egendefinert👇


1. Kjøp produktene i appen. 2. hent produktet i selvbetjent butikk på adressen: Selvbetjentveien 12, 0000 Geilo.


50 kr i tillegg

Få varen levert på døren. Vi kjører ut varer ca. 1 gang i uken og tar kontakt for å avtale tidspunkt. Dette valget krever at du legger til din leveringsadresse og telefonnummer.


Vi leverer varer fast til kunder i Bergen 1 gang i uken og kan møtes langs Rv7. Vi tar kontakt for å avtale nærmere. Dette valget krever at du legger til din leveringsadresse og telefonnummer. 


Kjøp varen i appen og hent den på neste markedsdag 26.07 mellom kl 10.00 og 16.00.