Nyhet! Vipps i appen
Hurra! Nå kan du koble til din Vipps 🎉
LocalFood har blitt Vipps-partner!
Som produsent kan du koble til din egen Vipps til din profil. Vi anbefaler alle produsenter gjøre dette slik at forbruker i appen kan kjøpe dine varer.
Hva vil det si å være en Vipps-partner?
Som Vipps-partner får man mulighet til å bygge betalingsløsningen Vipps inn i eget system. Det har vi nå gjort! Som produsent kan du koble til din egen Vipps-bedriftskonto i appen slik at kunden kan betale for varer direkte til din Vipps.
Hvordan koble til Vipps?
Se video og les hvordan du bestiller din egen Vipps til appen her: Hvordan sette opp min Vipps bedriftskonto på min profil Tips: Vipps har opptil 2 ukers behandlingstid på søknaden og det lønner seg derfor bestille integrasjonen i god tid før du trenger den.
Godkjent søknad
Når Vipps har godkjent din søknad går du på din produsentprofil, klikker på innstillinger og legger til ditt org.nr under Koble til Vipps. Og vipps er alt klart!
Når vipps er koblet til din profil må du huske:
Oppdatere varene dine med korrekt antall. Når vareantellet ditt står som null vises produktet som utsolgt.
Oppdater produkt med korrekt pris.
Sørg for å at profilen din har korrekt besøksadresse og leveringsalternativ.
Selger du vektvarer så har vi lansert “estimert pris”, en super løsning for deg som f.eks selger ulike kjøttstykker og grønnsaker i løsvekt.
Bli kjent med ditt ordresystem:
Når du mottar bestillinger må disse behandles. En ordre har tre ulike statuser den må igjennom før du mottar pengene.
Ny bestilling: Nye bestillinger vises her og må behandles. Ved å klikke på ordren får du opp alle detaljer og her finner du valget for å endre status på bestillingen.
Klar til levering: Bestillingen er nå ferdig pakket og klar til levering. Straks varen er utlevert endrer du status til utlevert.
Utlevert: Varen er hentet av eller levert til kunde. Dette er siste steg og det er først når varen er market som utlevert at reservert beløp trekkes fra kundens konto.
OBS! Når du endrer status på en ordre vil kunden få varsel om bestillingen har en nye status.
Nyttig tilleggsinformasjon om ordre
Kanseller: Nye ordre kan kanselleres. F.eks dersom det viser seg at du ikke har varen likevel. Kansellerer du ordren krever det at du gir kunden beskjed om hvorfor.
Refusjon: Er ikke kunden fornøyd, eller noe har gått galt med bestillingen kan du åpne en utlevert ordre og refundere hele, eller deler av summen. Refusjon krever at du gir kunden beskjed om hvorfor.
Tips fra Lygre Livsgard! Refusjon kan også brukes til flere ting, f.eks dersom du tar pant på emballasjen produktet leveres i.
Relaterte nyheter
Varsel om at forbruker vil kjøpe produktet ditt
Dersom du ikke har koblet til din Vipps har forbruker nå mulighet til å sende deg et engangs varsel om at de er interessert i å kjøpe produktet ditt.
Tre typer leveringsalternativer
Når forbruker legger varene dine i handlekurven vil de kunne velge mellom leveringsalternativene du tilbyr.
Hente selv: Dette valget betyr at forbruker må hente produktet selv på utsalgssted. Det kan da lønne seg å ha lagt til dine åpningstider, eller spesifisere detaljer på produkt eller i din beskrivelse på din profil.
REKO-ring utlevering: Funksjonaliteten til REKO-ringene er i full test og vi er straks klare til å lansere. Når du er medlem av en REKO-ring i appen og legger til produkter til neste levering, da vil REKO-ringen dukke opp som et leveringsalternativ til kunden.
Egendefinert: Vi vet at mange tilbyr ulike former for “levering”. Vi har derfor laget et leveringsalternativ du kan skreddersy etter dine egne behov og ønsker. Her kan du legge til din egen tittel og tekst med detaljer, du kan legge til at dette valget har en ekstra kostnad og at du krever at kunde har lagt inn sin adresse og telefonnummer på sin profil.
Her er noen eksempler på hvordan du kan bruke leveringsalternativer egendefinert:
Selvbetjent gårdsutsalg
1. Kjøp produktene i appen. 2. hent produktet i selvbetjent butikk på adressen: Selvbetjentveien 12, 0000 Geilo.
Hjemlevering i Horten, Tønsberg og Sandefjord
50 kr i tillegg
Få varen levert på døren. Vi kjører ut varer ca. 1 gang i uken og tar kontakt for å avtale tidspunkt. Dette valget krever at du legger til din leveringsadresse og telefonnummer.
Møtes mellom Oslo og Bergen på Rv7
Vi leverer varer fast til kunder i Bergen 1 gang i uken og kan møtes langs Rv7. Vi tar kontakt for å avtale nærmere. Dette valget krever at du legger til din leveringsadresse og telefonnummer.
Bondens Marked Kongsberg
Kjøp varen i appen og hent den på neste markedsdag 26.07 mellom kl 10.00 og 16.00.